Η δραση της ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ* του Συλ Εθελ. ΠΡΟΑΣΠΙΖΩ με τίτλο: '' ΜΑΘΑΙΝΩ να ΣΤΗΡΙΖΩ τον ΆΝΘΡΩΠΟ - ΠΡΟΑΣΠΙΖΩΝΤΑΣ το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ " συνεχίζεται με ΣΧΟΛΕΙΑ * ΜΑΘΗΤΕΣ & ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
Ψάχνουμε ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ με ...ΚΑΡΔΙΑ!!! ΑΝΙΧΝΕΥΤΕΣ & ΠΡΟΑΣΠΙΣΤΕΣ ΑΞΙΩΝ !!! αν νομίζεις πως το ...έχεις & το...θέλεις, έλα μαζί μας να ΠΡΟΑΣΠΙΣΟΥΜΕ Αξίες Ζωής!!!
Έχουμε την ΔΥΝΑΜΗ & την διάθεση να ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΟΥΜΕ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ !!! αν ΕΙΔΕΣ ΚΑΤΙ ? ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ? ΜΟΛΥΣΜΑΤΙΚΌ ? ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟ με τη ΦΥΣΗ & το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ? πεσ' το μας - φωτογράφισε το ( στείλ' το μας έστω ανώνυμα ) Η Νομική εθελοντική μας ομάδα ** ...ΓΝΩΡΙΖΕΙ πως θα παρέμβει !!! " proaspizo@yahoo.gr -- 6987121250

Κάνε ένα κλικ παρακάτω και .....άκουσε ενώ ενημερώνεσαι απο το επίσημο BLOG του Συλ. Εθλ . ΠΡΟΑΣΠΙΖΩ για τις δράσεις του !!!

ΡΑΔΙΟ WEB ΠΡΟΑΣΠΙΖΩ

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012

''ΠΡΟΑΣΠΙΖΩ''... τα ΠΑΙΔΙΑ για ασφαλή ΠΛΟΗΓΗΣΗ στο ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

O « ΠΡΟΑΣΠΙΖΩ »
θυμιζοντας σας οτι στις 9  ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ειναι
 Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο

σας  ενημερώνει  με  ένα σχετικό επιστημονικό  αρθρο της συμβούλου ψυχικής υγείας και μέλους του « ΠΡΟΑΣΠΙΖΩ »
                       Νάνσυ Ψημενάτου

To μαχαίρι ή το χέρι που το κρατά;

Διαδίκτυο Πολλούς συνειρμούς μπορεί να γεννήσει αυτή η λέξη…Internet, τεχνολογία, εξέλιξη, ενημέρωση, παιχνίδια, επικοινωνία χωρίς σύνορα… εθισμός.

Κάποτε ήταν η τηλεόραση στο στόχαστρο. Οι ώρες που περνούν οι άνθρωποι και ιδιαίτερα τα παιδιά μπροστά της. Η ποιότητα των προγραμμάτων. Η βία , οι σεξουαλικές σκηνές, οι διαφημίσεις…. και ειδικότερα για τα παιδιά. Έπειτα ήταν τα κινητά…  η ακτινοβολία, η ώρα που «πρέπει» ή δεν «πρέπει» να μιλάμε σε αυτά, … και ειδικότερα τα παιδιά.. Ο  αντίχειρας του ανθρώπου θα αλλάξει, θα μεγαλώσει με το χρόνο αφού χρησιμοποιείται για να γράφει τα sms…και ειδικότερα τα παιδιά.

Τα παιδιά στη μέση,  και γύρω – γύρω επιστήμονες, γονείς, γιατροί, ψυχολόγοι. Μελετώντας και καταγράφοντας. Αναιρώντας και μετρώντας. Μελέτες επί μελετών. Και τα παιδιά;

Τα παιδιά στο καινούριο καταφύγιο τους. Ειδικά τα απομονωμένα.  Η τα ντροπαλά. Αυτά που επιστρέφουν σπίτι και δεν βρίσκουν κάποιον. Να μοιραστούν, να ακουστούν και να μιλήσουν. Τα παιδιά που δεν τα οριοθετεί ο γονιός. Που δεν τα ελέγχει. (Μια κρυφή ανομολόγητη σκέψη αλλά πολύ επικίνδυνη: «Ίσως καλύτερα μέσα στο σπίτι παρά έξω που είναι επικίνδυνα…). Τα παιδιά που γνωρίζουν περισσότερα για τους υπολογιστές απ΄ότι οι γονείς. Τα παιδιά μονογονεικών οικογενειών. Αυτά που υποστηρίζουν ότι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για εργασίες του σχολείου, ή μας «κολάνε στον τοίχο»: «Αφού είναι χειμώνας και έχω τόσα μαθήματα που να βγω, μια χαρά έχω και εγώ και το κάνεις θέμα… μωρέ». Τα παιδιά, τα αγόρια κυρίως, που παίζουν παιχνίδια ρόλων ή ανούσια παιχνίδια βίας (όπως λένε οι γονείς).

Οι  γονείς: Και ξαφνικά οι γονείς τρομοκρατημένοι ανακαλύπτουν (ή συνειδητοποιούν) ότι το παιδί τους δεν έχει συναίσθηση του χρόνου που πέρασε στον Η/Υ. Πολλοί μάλιστα καυγάδες γίνονται με βάση αυτό:  «Ήσουν μπροστά από τον Η/Υ 2 ώρες». « Όχι δεν ήμουν τόσο» . «Ναι ήσουν» . Και μετά οι κενές απειλές που δεν πραγματοποιούνται: «Την επόμενη θα το πετάξω, θα το κλείσω, πρώτα τα μαθήματα σου έχουμε πει».  Και ξεκινά η κλιμάκωση. «Δεν κοιμάται σωστά, ούτε τρώει, έχει σταματήσει και να πλένεται». «Θυμώνει, γίνεται άλλος άνθρωπος αν πάμε να μιλήσουμε για αυτό». «Η απόδοσή του στο σχολείο πέφτει. Φοβάμαι  ότι θα μείνει φέτος». «Έκοψε το μπάσκετ, που αγαπούσε τόσο πολύ, ούτε με τους φίλους του βγαίνει», «Αν τον διακόψω την ώρα που είναι στον Η/Υ γίνεται έξαλλος». «Μου είπε ότι δεν μπήκε στον Η/Υ αλλά εγώ είδα το «ιστορικό», έχει ξεκινήσει τα ψέματα». «Φοβάμαι, ανησυχώ»

Οι έρευνες

Και κάπου εκεί μιλάνε οι αριθμοί: Μελέτη που διενεργήθηκε από τη Μονάδα Εφηβικής Υγείας της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, με τη συμμετοχή 897 εφήβων ηλικίας 15 ετών, κατέδειξε ότι
ü  19,47% των παιδιών έχουν πρόσβαση σε πορνογραφικό υλικό που «κυκλοφορεί» στο Διαδίκτυο.
ü  6,2% παίζει τυχερά παιχνίδια μέσω Διαδικτύου. Περίπου ένα στα δέκα παιδιά χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για περισσότερες από 20 ώρες την εβδομάδα. 
ü  Το 53,4% των παιδιών έκανε χρήση του Διαδικτύου για περισσότερο από έναν χρόνο.
ü   Ένας στους τέσσερις εφήβους έμπαινε καθημερινά στο Ιnternet.
ü  Το 1% των εφήβων είχε «εθιστεί» στο Διαδίκτυο. (1 στα 100 παιδιά).
ü  Το 12,8% των παιδιών βρισκόταν ένα βήμα πριν από τον «εθισμό». 
ü   Το 4,2% των παιδιών είχε δεχθεί απειλές μέσω Διαδικτύου. 
Στη χώρα μας υπάρχει και λειτουργεί Μονάδα Εφηβικής Υγείας του νοσοκομείου «Παίδων Αγλαΐα Κυριακού», θεραπείας των συμπτωμάτων του εθισμού στο Internet. Αυτή την στιγμή παρακολουθούνται με συμπτώματα εθισμού στο Internet 20 παιδιά (14 – 16 ετών).

Ας δούμε τι είναι χρήσιμο τόσο για τους γονείς όσο και για τους έφηβούς
ü  Οι γονείς θα χρειαστεί να συμβαδίζουν με το πνεύμα των καιρών , πράγμα το οποίο σημαίνει ότι,  θα πρέπει να αρχίσουν να ενημερώνονται και να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο. Να μάθουν για το πώς κλειδώνει ένας υπολογιστής, πως μπλοκάρεις σελίδες στο διαδίκτυο, ακατάλληλες για παιδιά (Υπάρχουν ειδικά προγράμματα δωρεάν).
ü  Αν και φαίνεται αυτονόητο, δεν είναι: Σιγουρευτείτε ότι τα παιδιά σας γνωρίζουν ότι το πώς χρησιμοποιούν το διαδίκτυο μπορεί να είναι καταστροφικό ή δημιουργικό.
ü  Βοηθήστε τα παιδιά σας να αναπτύξουν αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση.
ü  Θεσπίστε ξεκάθαρους κανόνες για τη χρήση διαδικτύου  μέσα στο σπίτι. Και τηρήσετε τους.
ü  Ρωτήστε τα παιδιά για τους online φίλους τους, όπως ακριβώς ρωτάτε και για τους υπόλοιπους.
ü  Μάθετε τα προειδοποιητικά σημάδια εθισμού στον Η/Υ και το Internet.
ü  Εξετάστε το παράδειγμα που δίνετε. Πόση ώρα περνάτε εσείς στο διαδίκτυο; Όπως και σε όλα τα υπόλοιπα θέματα (τσιγάρο, αλκοόλ, χρήση ουσιών, σημασία δεν έχει τι λέτε αλλά τι κάνετε.

Καλλιεργήστε ένα κλίμα επικοινωνίας. Ένα παιδί που θα έχει δίπλα του γονείς να το ακούσουν, γονείς που θα έχουν καλλιεργήσει ένα κλίμα εμπιστοσύνης ώστε το παιδί να στραφεί μέσα στο σπίτι για βοήθεια και ενθάρρυνση και γονείς που θα είναι πρόθυμοι να κατανοήσουν τα συναισθήματα του παιδιού και θα του δώσουν εναλλακτικούς, δημιουργικούς τρόπους να τα διαχειρίζονται. Με λίγα λόγια μη είστε τιμωρητικοί απέναντι στο παιδί αλλά δώστε το μήνυμα ότι ακόμα και αν έχει πρόβλημα ΕΣΕΙΣ είστε από τη δική του πλευρά για να το βοηθήσετε και όχι εναντίον του για να το κρίνετε.
Ζητήστε βοήθεια άμεσα αν κάτι σας προβληματίζει. Αν το παιδί σας έχει μπει στο «φαύλο-κύκλο» του εθισμού «δεν θα περάσει μόνο του με τον καιρό» , ούτε είναι μια «φάση λόγω εφηβείας». Λύσεις υπάρχουν και είναι στο χέρι σας να τις αναζητήσετε.



ΑΡΊΘΜΗΣΗ ΣΕΛΙΔΩΝ