Ο
« ΠΡΟΑΣΠΙΖΩ »
σας ενημερώνει για τις οδηγίες που δίνει η
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
αν επιλέξετε να φύγετε απο την ΔΕΗ και να πάτε σε άλλο ενεργειακό πάροχο
Οι νέοι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας έχουν μπεί για κάλα στο παιχνίδι του ... κέρδους.
Οι καταναλωτές έχουν την επιλογή να διαγέγουν τον ενεργειακό τους παροχό . Ωστόσο για την επιλογή τους θα πρέπει να γνωρίζουν τον οδηγό συμβουλών που έχει ετοιμάσει η ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας προς τους πολίτες :
1. Αναγνωριστική ταυτότητα εκπροσώπησης: Όταν δεχτούμε επίσκεψη ή τηλεφώνημα ενός εξουσιοδοτημένου εκπροσώπου ή πωλητή Προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας, σημειώνουμε πάντα: το ονοματεπώνυμό του, το όνομα της εταιρείας που εκπροσωπεί και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας καθώς και τα δικά του.
2. Γνωρίζουμε τα δικά μας στοιχεία ηλεκτρικής κατανάλωσης. Ειδικότερα οι εκκαθαριστικοί λογαριασμοίπεριέχουν πληροφορίες για την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνουμε, την ισχύ παροχής μας, το ποσό κατανάλωσης καθώς και την τιμολογιακή κατηγορία στην οποία ανήκουμε (π.χ. οικιακό, εμπορικό, κλπ τιμολόγιο). Συνθέτουν δηλαδή το ενεργειακό μας προφίλ. Πόσο καταναλώνουμε και τι πληρώνουμε.
Με βάση τους 3 τελευταίους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς της ΔΕΗ -που αντιπροσωπεύουν κατανάλωση 1 έτους- μπορούμε να υπολογίσουμε αθροιστικά: πόση ηλεκτρική ενέργεια καταναλώνουμε ετησίως (σε kWh) και πόσο μας κοστίζει αυτή η κατανάλωση. Προσοχή: Υπολογίζουμε μόνο την αξία του ρεύματος.
3. Πριν υπογράψουμε συμβόλαιο με νέο πάροχο συγκρίνουμε τιμές. Ζητάμε με βάσει το δικό μας ετήσιο «ενεργειακό προφίλ», από τον πωλητή: Να μας δώσει εγγράφως μία οικονομική προσφορά με τις ισχύουσες τιμές της εταιρείας που εκπροσωπεί, για ένα 12μηνο. Και παράλληλα να εκτιμήσει αντίστοιχα το κόστος για ένα 12μηνο με τις ισχύουσες τιμές του τωρινού μας Προμηθευτή, βάση των στοιχείων του ετήσιου «ενεργειακού μας προφίλ».
Η προσφορά πρέπει να περιλαμβάνει τα εξής :
Το κόστος για το έτος που αφορά μόνο στην κατανάλωση ρεύματος (με ΦΠΑ), και βασίζεται στις «ανταγωνιστικές χρεώσεις» του προμηθευτή.
Και το συνολικό κόστος για το έτος που αφορά στο σύνολο του λογαριασμού (με ΦΠΑ), και περιλαμβάνει εκτός από τις ανωτέρω ανταγωνιστικές χρεώσεις και τις μονοπωλιακές χρεώσεις (δηλ. εκείνες που είναι ίδιες ανεξαρτήτως Προμηθευτή, όπως χρεώσεις για το δίκτυο μεταφοράς, το δίκτυο διανομής, το ειδικό τέλος ΑΠΕ, ΕΡΤ, Δήμο κλπ) για να συγκρίνετε σωστά
Ρωτήστε αν η εκκαθάριση θα γίνεται σε 4μηνιαία βάση (όπως με τη ΔΕΗ).
Ζητήστε τους σημαντικότερους όρους του νέου συμβολαίου και Γενικούς Όρους Προμήθειας της εταιρείας τους γραπτώς .
4. Μην βιαστείτε, Ελέγξτε όλες τις λεπτομέρειες. Πάρτε προσφορές και από άλλους προμηθευτές.
5. Βεβαιωθείτε για Τις προσφερόμενες υπηρεσίες τους(πχ τους τρόπους πληρωμής λογαριασμών, τη συχνότητα αποστολής λογαριασμών, την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών). Την ελάχιστη διάρκεια του συμβολαίου. Αν υπάρχει οικονομική επιβάρυνση σε περίπτωση που διακόψετε τη σύμβαση πριν τη λήξη της, καθώς και το ύψος αυτής. Ποιο είναι το ύψος της «Εγγύησης πληρωμών».
Μην ξεχνάτε ότι βάσει του νόμου έχετε δικαίωμα υπαναχώρησης από τη σύμβαση, αζημίως, εντός 14 ημερών από τη σύναψή της.
Απο τον για τους φίλους του
« ΠΡΟΑΣΠΙΖΩ »