«ΠΡΟΑΣΠΙΖΩ»
Τα Δικαιώματα των επιβατών των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών
O νόμος 3709/2008 (ΦΕΚΑ’ 213/08), ορίζει δικαιώματα & υποχρεώσεις επιβατών και μεταφορέων, στις θαλάσσιες μεταφορές, έχουμε συγκεκριμένα δικαιώματα και υποχρεώσεις. Ο νόμος προβλέπει τα δικαιωματά μας , αν υπάρξει ακύρωση εισιτηρίου, ματαίωση δρομολογίου, καθυστέρηση απόπλου κ.λπ.:Γενικά ο μεταφορέας μας , έχει τις ακόλουθες υποχρεώσεις:
- Παρέχει, σχετικές υπηρεσίες στους επιβάτες, χωρίς διακρίσεις.
- Είναι υπεύθυνος, για την υγιεινή και την ασφάλεια των πλοίων.
- Ανακοινώνει, δημόσια, τα δρομολόγια.
- Ενημερώνει τηλεφωνικά, με SMS, ή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο για τυχόν ακύρωση, καθυστέρηση ή αλλαγή του δρομολογίου που έχουμε επιλεξει .
- Παραδίδει στο ΥΕΝΑΝΠ, κατάλογο, με τα ονόματα των επιβατών, μέσα σε μια ώρα, από τη στιγμή, που ενημερώθηκε, για τα παραπάνω.
- Μέσα στο πλοίο, ανακοινώνει, με οπτική και ηχητική αναγγελία, στα ελληνικά και στα αγγλικά, τυχόν καθυστέρηση καθώς και την ώρα, που εκτιμά ότι, τελικά, θα αναχωρήσει το πλοίο.
- Παράσχει βοήθεια, στους επιβάτες, που τη χρειάζονται, σε περιπτώσεις καθυστέρησης-ακύρωσης, αλλαγής δρομολογίων. Παρέχοντας συνοδεία και κατάλληλο προσωπικό, για τη διαχείριση αποσκευών ή για προσωπικές ανάγκες, σε ηλικιωμένους, εγκύους, παιδιά, βρέφη, ΑΜΕΑ.
- Ενημερώνει τους επιβάτες, με οπτική και ηχητική αναγγελία, αμέσως μετά την αναχώρηση του πλοίου και πριν την άφιξή του, στο πρώτο λιμάνι, για τις διαδικασίες καταγραφής και επίλυσης παραπόνων ή καταγγελιών, που είναι υποχρεωμένος να τηρεί.
- Αναρτά, σε εμφανή σημεία, πάνω στο πλοίο στα ελληνικά και στα Αγγλικά, καθώς και στα πρακτορεία έκδοσης εισιτήριων, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις επιβατών και μεταφορέων.
- Δεν εκδίδει εισιτήρια, για μη εγκεκριμένα δρομολόγια.
- Ενημερώνει το ΥΕΝΑΝΠ, για τα τιμολόγια των εισιτηρίων του, καθώς και για οποιαδήποτε μεταβολή τους, το αργότερο 3 ημέρες, από την έναρξη ισχύος των τιμών.
- Ενημερώνει τους επιβάτες, για το βάρος των αποσκευών, αντικείμενα που απαγορεύονται να μεταφερθούν και τις τιμές που ισχύουν, για παραπάνω βάρος αποσκευών.
- Απαγορεύεται να αρνηθεί κράτηση θέσεως ή έκδοση εισιτηρίου, εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα
- Το 1520 της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης, κατά τις εργάσιμες μέρες από 08:00- 15:00.
- Το συνήγορο του Καταναλωτή: Λ.Αλεξάνδρας 144, 114 71, Αθήνα
Τηλ.: 210 6460862, 210 6460814, 210 6460612, 210 6460734, 210 6460458
Fax.: 210 6460414
E-mail: grammateia@synigoroskatanaloti.gr - Στο Τμήμα Σχέσεων Διοίκησης- Πολιτών του Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, τηλ. 210 4191480 - 210 4191296, e-mail: info@yen.gr
- Το ΚΕ.Π.ΚΑ Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών: Βασ. Ηρακλείου 32Θεσσαλονίκη Ελλάδα54624
Τηλέφωνο: 2310 233333 2310 269449
Fax: 2310 242211 - Tη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, όπου βρίσκεται το λιμάνι αναχώρησης ή άφιξης του πλοίου μας.
- Πάνω στο πλοίο, μπορούμε να απευθυνόμαστε, για καταγγελίες και παράπονα, στον αξιωματικό του πλοίου.
- Μετά το τέλος του ταξιδιού, μπορούμε να απευθυνθούμε, στον εκδότη του εισιτηρίου μας.
- Εάν δεν επιλυθεί, ικανοποιητικά, από το μεταφορέα, η καταγγελία μας, μπορούμε να προσφύγουμε, ή στον εκδότη του εισιτηρίου, ή στην πλοιοκτήτρια εταιρία ή στο ναυτικό πράκτορα που αυτή ορίζει.
- Αν η εξωδικαστική επίλυση της καταγγελίας μας δε μας ικανοποιεί, μπορούμε να απευθυνθούμε στα δικαστήρια. Αρμόδια δικαστήρια είναι είτε τα δικαστήρια της έδρας του μεταφορέα, είτε τα δικαστήρια του δικού μας τόπου κατοικίας.